Презентація проєкту змін до нової редакції освітньо-професійної програми 025.00.02 Сольний спів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти на засіданні кафедри академічного та естрадного вокалу

06.05.2020 року відбулася презентація проєкту змін до нової редакції освітньо-професійної програми 025.00.02 «Сольний спів».

Кириленко Я.О., гарант освітньої програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, доцент кафедри академічного та естрадного вокалу доповіла про зміни до опису освітньо-професійної програми 025.00.02 «Сольний спів» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

Кириленко Я.О., зазначила, що Наказом Міністерства освіти і науки України №368 від 04.03.2020 р. був затверджений Стандарт вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 025 Музичне мистецтво, що зумовило перегляд впровадженої у 2017 році в Київському університеті імені Бориса Грінченка освітньо-професійної програми 025.00.02 «Сольний спів» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

08.04.2020 р. відбулося засідання групи розробників освітньо-професійної програми 025.00.02 «Сольний спів» першого (бакалаврського) рівня у складі:

Керівник робочої групи:

Кириленко Яна Олексіївна, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри академічного та естрадного вокалу Інституту мистецтв (гарант освітньої програми).

Члени робочої групи:

Мережко Юлія Валеріївна, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри академічного та естрадного вокалу Інституту мистецтв (гарант освітньої програми);

Заверуха Олена Леонідівна, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри академічного та естрадного вокалу Інституту мистецтв;

На засідання були запрошені:

роботодавці: Шамал Л.А., директор Дитячої музичної школи ім. Глінки №13; Макаренко С.В., начальник Заслуженого Академічного ансамблю пісні і танцю Збройних сил України; Губаренко В.М., заслужений діяч мистецтв, художній керівник, диригент оркестру Головного управління МВС України в Київський обл.; Гурець О.В., народний артист України, завідувач кафедри теорії та методики постановки голосу Факультету мистецтв ім. А. Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.

представники академічної спільноти у складі: Овчаренко Н.А., доктор пед. н., професор, зав. кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки Криворізького державного педагогічного університету; Попович Н.М., доктор пед. н., професор, зав. кафедри музичного мистецтва Гуманітарного факультету Мукачівського державного університету Черкасов В.Ф., доктор пед. н., професор, Комунальний заклад вищої освіти «Академія культури і мистецтв» Закарпатської обласної ради; Мельник О.П., канд. пед. н., доцент кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства НПУ імені М.П. Драгоманова; Шумська Л.Ю., Заслужений діяч мистецтв, професор, зав. каф. вок.-хор. майстерності Ніжинського державного університету ім. М. Гоголя; Проворова Є.М., доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії та методики постановки голосу Факультету мистецтв імені А. Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова; Врубльовський В.А., головний диригент Київського муніципального академічного театру опери і балету для дітей та юнацтва; Покатильська Г.В., керівник методичного об’єднання вчителів музичного мистецтва м. Мелітополя; Терещенко С.В., канд. пед. наук, ст. викладач кафедри теорії і методики музичної освіти і хореографії Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького та викладачі кафедри академічного та естрадного вокалу.

Здобувачі 2, 3 та 4 року навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти: Бугрідзе Н.З., Кузнєцова А.М., Сисак М.І., Северин В.О.

випускники ОП: Россіхіна М., випускниця, артистка хору в Київському Муніципальному Академічному Театрі Опери і Балету для дітей та юнацтва; Мирошниченко В.М., випускник, викладач кафедри академічного та естрадного вокалу Київського університету імені Бориса Грінченка; Процишина О.Ю., випускниця, лаборант кафедри академічного та естрадного вокалу Київського університету імені Бориса Грінченка.

У ході засідання розглядалося питання відповідності чинної ОП Стандарту вищої освіти, а саме: обсяг, зміст, об’єкт, мета, цілі, методи та технології навчання, інструменти та обладнання, академічні права випускників, визначені в чинній освітньо-професійній програмі цілком відповідають Стандарту. Було ухвалено: визначити освітньо-професійну програму 025.00.02 «Сольний спів» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти введеної в дію у 2017 році такою, що відповідає Стандарту вищої освіти спеціальності 025 Музичне мистецтво. Водночас, враховуючи сучасні тенденції розвитку музичного мистецтва та освіти, вимоги ринку праці, запити від здобувачів, пропозиції від фахівців-практиків та роботодавців, робоча група вирішила внести зміни в освітньо-професійну програму 2017 р., зокрема: формулювання компетентностей та програмних результати навчання, назви підсумкової атестації привести у відповідність до Стандарту, з метою вдосконалення методичної складової передбачити зміни у змісті та:

  • уточнити назви освітніх компонент: «Музична педагогіка» – «Музична педагогіка і психологія»; «Методика викладання сольного співу (охорона голосу)» – «Методика викладання вокалу»; «Читання партитур для вокальних ансамблів» – «Аранжування та читання партитур для вокальних ансамблів»; «Постановка концертного номеру» – «Менеджмент музичних проєктів: Арт-менеджмент, Постановка музичних проєктів»;
  • увести написання Курсової робота з історії мистецтв;
  • поєднати дисципліни для естрадного спрямування «Ансамблевий клас», «Вокальна імпровізація» та академічного спрямування «Камерний клас», «Оперний клас» у блоки: «Ансамблевий клас / Камерний клас», «Вокальна імпровізація / Оперний клас»;
  • перенести з вибіркової частини в обов’язкову частину освітні компоненти «Джазове сольфеджіо та джазова імпровізація / Оперний клас», «Естрадний вокальний ансамбль / Камерний ансамбль», «Методика роботи з вокальним ансамблем», «Диригентський клас»;
  • вилучили освітні компоненти «Історія всесвітнього художнього мистецтва», «Вокально-ансамблеву практику»; «Майстерність актора» та включити її до вибіркових дисциплін вільного вибору.
  • привести у відповідність складові та назву підсумкової атестації: «Комплексний кваліфікаційний екзамен із сольного співу», «Комплексний кваліфікаційний екзамен з педагогіки та методики викладання» – «Захист (демонстрація) кваліфікаційної роботи», «Атестаційний екзамен».

Я.О. Кириленко представила проєкт нової редакції освітньо-професійної програми 025.00.02 «Сольний спів» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та структурно-логічну схему ОПП. Під час засідання робоча група з розроблення ОПП «Сольний спів» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спільно з викладачами кафедри академічного та естрадного вокалу узгодили подальші кроки щодо її вдосконалення та визначили шляхи співпраці з роботодавцями.

 

ЗК ОПП Проєкт змін 2020 бак 2